#MediaWoman: Оксана Петришин про важливість розважального контенту та силу медіа
Телеканал ТЕТ, найстарший канал 1+1 media, цьогоріч відзначив 29 років мовлення в ефірі. За цей період ТЕТ став рекордсменом за кількістю сезонів серед комедійних серіалів в Україні. Його реаліті-шоу про моду, стиль та гумор «Богиня шопінгу» не втрачає своєї актуальності для глядачів з 2012 року. Крім того, усі телевізійні сезони традиційно розпочинаються з високими показниками, а улюблені програми українців стають лідерами слотів. Молодіжний розважальний канал зі світовим гумором Paramount Comedy щоразу поповнюється найкращими ситкомами, комедійними серіалами, повнометражними фільмами, скетчами та анімаційними серіалами.
Очолює ці професійні команди з відмінним почуттям гумору Оксана Петришин, генеральна продюсерка. У межах ексклюзивного проєкту #MediaWoman ми поговорили з Оксаною про важливість розважального контенту, силу медіа та телебачення зокрема.
Якби можна було описати роботу генеральної продюсерки телеканалів буквально в декількох словах, як би ви про це розповіли про свою роботу?
Робота генеральної продюсерки телеканалів схожа на цирковий номер із тарілками, які тримаються на тоненьких жердинах, де я – фокусник. Задача фокусника – підкручувати ці жердини постійно, аби жодна з них не впала. Чим більше тарілок, тим яскравіший виступ. Так і в моїй роботі. Ефір триває 24/7 і я постійно відчуваю потребу тримати всі елементи в строю для успішного результату. Крім того, весь час потрібно стратегічно думати про концепцію каналу, сітку, промо, переглядати величезну кількість контенту власного виробництва та продуктів, створених конкурентами. Дивлюсь абсолютно все, що допоможе перейняти досвід та надихнутися.
Словом, телебачення – магія, яку створюють люди в кадрі та поза ним. Звісно, що значне навантаження та відповідальність покладається на плечі тих, хто працює в ефірній службі. Програмний директор – диригент, який розставляє продукти по сітці не так, як йому забагнеться, а як сприйме глядач. Все базується на знаннях про потреби та звички цільової аудиторії. Як говорить наша програмна директорка Леся Лакуста: «Коли дивлюсь на рейтинги, візуалізую глядачів. Бачу, в що вони одягнені та що їдять на сніданок». Коли створюєш контент, інакше не може бути. Потрібно досконало знати ЦА, аби задовольнити її потреби на 100%.
Робота генеральної продюсерки телеканалів схожа на цирковий номер із тарілками
Скільки у вас, як у головної продюсерки, безпосередніх підлеглих? Як вдається знаходити спільну мову з усіма, адже у команді працюють творчі люди, які по-різному проявляють свої емоції та думки? За якими принципами відбираєте людей у команду?
На телеканалі ТЕТ працює 35 справжніх професіоналів, проте у моєму прямому підпорядкуванні четверо китів: програмна директорка Леся Лакуста, директорка з маркетингу Надія Сперчун, креативний продюсер Роман Лукін та операційна менеджерка Аліна Жамбекова. Вони дуже круті, а запорука наших гарних стосунків і класної співпраці полягає у їхніх повній свободі дій. Не заважаю їм та не контролюю кожну хвилину, адже переконана: творчих людей не можна заганяти в рамки, це їх демотивує. Безперечно всі глобальні рішення приймаються разом, а решта – їхня прерогатива. Крім того, всі ми дорослі люди і точно знаємо, заради чого працюємо на телеканалі.
Ключовий фактор, на який звертаю увагу при відборі людей у команду, – бажання швидко розвиватися, навчатися та адаптовуватися до змін. На ТБ немає фіксованого робочого часу, ми живемо за іншими правилами. Іноді доводиться працювати понад норму, аби забезпечити безперебійність ефірного мовлення. Здатність швидко до цього пристосуватися – крута навичка.
Творчих людей не можна заганяти в рамки, це їх демотивує
Крім того, що ви на телеканалі ТЕТ продовжуєте знімати продовження культових програм, ви щоразу дивуєте новими продуктами власного виробництва. На що в першу чергу звертаєте увагу під час розробки нового шоу. Яким повинні бути ваші продукти, що в майбутньому будуть збирати чималу аудиторію біля екранів?
Окрім якості самої картинки, кастинг – дуже важлива історія. Коли ми створюємо контент, обов’язково всім продакшн і собі повторюємо, що в першу чергу знімаємо контент для людей, про людей та їхні життєві історії. Ситуації та персонажі, що з’являться в продукті, повинні бути пізнаваними та рідними, аби кожен зміг спостерігати в серіалі за сестрою, братом, чоловіком, донькою. Бажано, щоб до цього додавалися кумедні історії. Тоді продукт гарантовано матиме успіх. «Богиня шопінгу» – моє guilty pleasureз 2012 року. Хоча це реаліті-шоу в ефірі вже 9 років, цей формат ніколи не застаріє та завжди буде актуальним. Адже, по-перше, з’являються нові покоління, які обожнюють шопінг, а, по-друге, незмінною залишається аудиторія та учасниці, які вміють сміятися над собою.
Протягом усіх телевізійних сезонів хвилююся за наші продукти та показники. Коли зранку отримуємо показники, починаємо проводити аналіз. Дивимось що вчора було з телепереглядом, на поведінку глядачів, де в цей час був наш глядач, який контент його зацікавив, чому він перейшов на інший телеканал. Після цього будуємо гіпотези, які нам допоможуть в майбутньому покращувати свої показники.
В осінньому сезоні телеканалу ТЕТ, слоган якого «Все заради твоєї усмішки», буде дві комедійно-серіальні прем’єри: «Ромео і Джульєтта з Черкас» та «#ЯЖЕБАТЬ». Разом з командою з нетерпінням очікуємо на вихід продуктів та сподіваємось, що глядачі високо оцінять наші старання.
Телеканали ТЕТ та Paramount Comedy транслюють розважальний контент. Розважаючи інших, як вам вдається перемикатися, звідки черпаєте позитив та енергію на нові звершення?
Коли дійсно подобається те, чим ти займаєшся, перемикатися не хочеться. Взагалі я контентнозалежна, адже навіть під час приготування їжі, прибирання та прогулянок дивлюсь/слухаю серіали. Повсякденне життя тісно переплітається з професійною діяльністю. Спостерігаю за людьми та помічаю класні риси – слова-паразити, жестикуляцію. Згодом все це з’являється у героїв наших серіалів. Тому мені не хочеться повністю відключатися. До того ж, відпустка була так давно, що вже не можу згадати, як виглядає ідеальний відпочинок.
Раніше це були мандрівки Європою, під час яких насолоджувалась прогулянками, архітектурою та людьми. З теплом пригадую мандрівку в Мандрид. Там ми проживали у квартирі у звичайному районі, була можливість відчути себе місцевою жителькою. Серед українських міст обожнюю Львів та Одесу. Там мені подобаються люди, кухня та наявність безлічі місць для культурного відпочинку. Проте моє місце сили – Київ. Обожнюю залишатися у столиці на травневі свята, коли значна частина міста кудись їде. Прогулятися о 10:00 ранку в неділю Хрещатиком та Софіївською площею, де взагалі немає людей, – кайф.
Розкажіть про особисті правила ефективності. Що надихає та мотивує?
Мої правила ефективності: все записую в блокнок, при прийнятті рішень завжди враховую не лише свої бажання, але й можливості, прислухаюсь до порад і вірю в те, що роблю.
Кожні 5 років передивляюсь свої ТОП-5 фільмів та серіалів. Обожнюю американську медіафраншизу Marvel, яку вважаю геніальною з точки зору крутих персонажів, акторів і діалогів. Постійно передивляюсь «Месників» і «Залізну людину». Понад 50 разів бачила ці фільми. Там тонкий гумор і прекрасні актори, які відігрують на всі 100%. Для мене Marvel – це свого роду панадол від поганого настрою.
Ще мені подобається абсолютно все, що робить американська сценаристка, продюсерка, режисерка Шонда Раймс. Все б віддала за її майстер-клас. Вражають історії та герої, яких вона створює.
Також надихають книги. Наприклад, «Планету Pixar» читала українською, російською та англійською мовами. Круту студію створювали люди, які до кінця не розуміли, що роблять. І їхнє вміння приймати рішення та розрулювати кризові ситуації однозначно надихає на сміливі рішення. Подобається «Історія Starbucks». Щоразу, коли її читаю, захоплююсь місією цього бізнесу. І наостанок не можу залишити без уваги «В один клік. Джефф Безос та історія успіху Amazon.com». Це розповідь про людину, яка починала з мрії та бачення чогось свого, не зупинялася, не боялася викликів і покращувала свій результат.
Для мене Marvel – це свого роду панадол від поганого настрою
Текст: Марія Холотій
Фото: Вікторія Квітка